Google ads bracht een artikel met tips om jouw bedrijf verder te doen groeien in 2022. Wij namen dit door en zorgden voor een duidelijk overzicht.
Waarom is het zo belangrijk om te blijven investeren en innoveren in online campagnes? Omdat aankoopgedrag steeds blijft veranderen en mensen nieuwe technologieën gebruiken om nieuwe producten en merken te ontdekken. En je wil nog steeds dat jouw merk wordt ontdekt door potentiële klanten zodat je naamsbekendheid en omzet stijgen.
Google heeft drie prioriteiten uitgelicht die je kunnen leiden doorheen 2022:
- Automatisatie
- Meting
- Online privacy
Nieuwe groeikansen creëren met automatisering
Vroeger was een goede marketeer dagelijks bezig met het aanpassen van biedingen op bepaalde keywords, op basis van vergaarde data. Vandaag de dag is er automatisatie om dit in goede banen te leiden, zodat er meer tijd over is voor andere taken. Bijvoorbeeld het optimaliseren van advertenties en campagnes: nieuwe advertentieteksten schrijven, nieuwe afbeeldingen testen,..
Ook gebruik maken van nieuwe technologieën zorgt voor een stijging in resultaten, neem nu de nieuwe performance Max campagnes bijvoorbeeld. Met dit enkelvoudig campagnetype spreek je onmiddellijk meerdere kanalen aan: YouTube, Display, Search, Discover, Gmail én Maps. Je vult simpelweg je campagnedoel in en levert beelden en tekst aan en Google automatisering doet de rest.
Adverteerders die Performance Max-campagnes in hun accounts gebruiken, hebben een gemiddelde stijging in conversies gezien van 13% (bij een vergelijkbare kostprijs per actie).
Idem voor Discovery campagnes die YouTube en Discover combineren in één enkele campagne.
Je kan met kwaliteitsvolle afbeeldingen een inspirerende en gepersonaliseerde advertentie-ervaring bieden aan mensen die klaar zijn om je merk te ontdekken.
Ook de andere campagnetypes die al langer bestaan zoals Search, Smart Display en Video actie campagnes, maken meer en meer gebruik van automatisatie om nog betere resultaten te behalen.
Voorbereiden op de toekomst van meten
Nieuwe manieren van meten (ook wel The Future of Measurement genoemd) zijn van cruciaal belang nu cookies en andere identificatiemiddelen geleidelijk aan worden afgeschaft.
De toekomst van meten bestaat uit het combineren van first-party gegevens met inzichten uit nieuwe, privacyveilige technologie, zoals browser-API’s, en het gebruik van modellen om ontbrekende gegevens op te vullen.
Google biedt hier momenteel verschillende oplossingen voor:
Deze oplossingen stellen je in staat de privacyvoorkeuren van je klanten te respecteren, terwijl je met vertrouwen de impact van je advertenties kunt meten.
First-party data is niet alleen essentieel voor het meten van je media, het is ook essentieel voor het begrijpen van je klanten. Onderzoek van Google toont aan dat bedrijven die hun first-party databronnen koppelen 1,5 keer meer incrementele inkomsten kunnen genereren uit een enkele advertentieplaatsing.
Door waarde toe te kennen aan conversies en gebruik te maken van first-party data-oplossingen zoals Customer Match (klantenmatch), kan je tot uitdrukking brengen wat het meest waardevol is voor je bedrijf en groeikansen vinden.
De verwachtingen van consumenten ten aanzien van digitale privacy overtreffen
De manier waarop mensen technologie gebruiken om met bedrijven in contact te komen, is de laatste jaren enorm versneld. Intussen stijgen de verwachtingen op het gebied van privacy en controle van de gebruiker. Je moet je klanten benaderen waar ze aanwezig zijn en betekenisvolle relaties opbouwen op een privacyveilige manier.
Google heeft onlangs hun privacy playbook bijgewerkt om te helpen deze betekenisvolle en duurzame relaties met je klanten op te bouwen – terwijl privacy centraal blijft staan in de manier waarop je succes meet en optimaliseert.
Wij bij Landra staan steeds klaar met onze kennis om klanten te helpen dit allemaal in de praktijk te brengen. Dus neem gerust contact met ons op met je vragen en we bespreken ze graag.
Bron: blogpost Google