Aanwezig zijn op sociale media, het lijkt een no-brainer maar weet je juist waarom dit voor jouw bedrijf een goed idee kan zijn om eens te testen? We geven je de 7 belangrijkste redenen zodat jij je zelf geen weg hoeft te banen door de miljoenen artikels en tips die momenteel al online te vinden zijn
1. Posten is gratis
Van alle online marketing mogelijkheden die er bestaan (en dat zijn er wel wat), zijn er tegenwoordig nog maar weinig waar je mee kan starten zonder eerst een startbedrag te hoeven investeren. Maar posten op Facebook en Instagram via een bedrijfsprofiel is vandaag de dag nog helemaal gratis, dus er valt letterlijk niets te verliezen. Weet je niet goed waar te beginnen? Aarzel dan niet om ons te contacteren
2. Je doelgroep is aanwezig op social media
Een andere belangrijke reden is dat social media dé plaats bij uitstek is waar je doelgroep zit. Het is een simpele oefening van “volg je publiek”. Dit covert niet enkel je huidige klanten maar ook een volledige groep nieuwe mensen die potentieel nieuwe klanten kunnen worden. Die kan je bereiken door naast gewone posts (ook organische posts genoemd) ook betalende campagnes te lanceren. Lessen die je trekt uit die organische posts, kan je omzetten naar betalende testcampagnes om je publiek te vergroten en meer sales te halen uit zowel organische als betalende posts.
3. Meer verkeer naar je website
Posts op social media kan je bekijken als een uithangbord, het zijn kleine teasers die je naar je website kunnen sturen. Omdat je in een post een beperkte plaats hebt, is het een perfecte opstap naar een specifieke pagina op je website. Daar kan je namelijk nog uitgebreider je producten of diensten in de verf zetten. Je publiek moet natuurlijk ook op je website geraken en daarom zijn posts op sociale media de perfecte warmmaker.
4. Persoonlijk contact & vertrouwen
Ook kortere en persoonlijkere berichtjes zijn via social media posts zeker op hun plaats. Wil je even iets kleins vertellen of een leuke foto van achter de schermen delen? Facebook en Instagram zijn het perfecte platform hiervoor! Je kan je kernwaardes als bedrijf in de verf zetten of USP’s (unieke verkoopargumenten of kort gezegd ‘waarom moet iemand bij jou kopen in plaats van bij een concurrent’?) benadrukken.
5. Huisstijl maakt je herkenbaar
Hoe vaker iemand je huisstijl (logo of kleuren) ziet, hoe sneller hij spontaan ook aan jou zal denken wanneer hij je producten/diensten nodig heeft. Dus kom maar op met al die leuke foto’s van je bestelwagens, productverpakkingen of werknemers in uniform!
6. Laagdrempelige contactmogelijkheid
Mensen durven makkelijker hun vragen stellen. Niet iedereen neemt graag de telefoon op om een afspraak te maken of een vraag te stellen over een product of de leveringsvoorwaarden. Het makkelijkste is een kort berichtje typen en hopelijk snel antwoord krijgen. Dat is weer precies waarvoor de snelheid van sociale media gemaakt is.
7. Je bereik is meetbaar, in tegenstelling tot print/flyers
Ten slotte eindigen we met iets wat we allemaal graag weten na een actie: wat heeft het mij concreet opgebracht? Alles wat je online doet is meetbaar en daar zit een enorme kracht. In tegenstelling tot old school media zoals een advertentie in de krant of een tijdschrift, of het uitdelen van flyers, weet je bij social media perfect wat het je heeft opgeleverd. Vertoningen, klikken, aankopen, op het einde van de rit weet je hoeveel mensen je hebt bereikt en wat voor acties ze hebben ondernomen.
Na het lezen van deze redenen ook overtuigd van de kracht van sociale media? Ga van start en contacteer ons bij Landra om je met raad en daad bij te staan. Van het creëren van een social media post, tot het opzetten van betalende campagnes of het maken en beheren van je website, bij ons ben je aan het juiste adres!