Hoera, onze gebeden zijn aanhoort: het is eindelijk mogelijk om posts in te plannen op LinkedIn bedrijfsaccounts!

Voor bedrijven die hun eigen social media beheren, kan dit ook een tijdsbesparing zijn om posts in bulk in te plannen, in plaats van elke week tijd te maken voor een afzonderlijk bericht te posten.

Stappenplan om Linkedin posts in te plannen

1. Start post

Klik op ‘begin met het schrijven van een bijdrage’ alsof je een nieuwe post wilt starten. Hiermee opent een pop-up.

2. Kies moment

Klik op het klok icoontje rechtsonder en kies het tijdstip wanneer deze post online geplaatst mag worden.

Let erop dat dit tussen 1 uur en 3 maanden van het huidig tijdstip moet zijn.

Ter info: De interface gebruikt de tijdszone van het apparaat waarmee je bent ingelogd.

3. Volgende

Klik op ‘volgende’

4. Inplannen

Klik op ‘bijdrage’

Waarom aanwezig zijn op LinkedIn

Uiteraard is LinkedIn het meeste gekend voor de uitvoerige mogelijkheden om te rekruteren, maar op het platform kan je ook zoveel meer.

Op LinkedIn kan je als bedrijf namelijk ook je bedrijfsidentiteit uitdragen. Waarom is het bedrijf opgestart en waar streef je naar? Hoe zit het bedrijf in elkaar en hoe voelen werknemers zich? Kortom: een plaats om wat dieper in te gaan op de ‘waarom’. 

Ook interessante nieuwtjes en weetjes over het bedrijf of de producten/diensten die anders verloren zouden gaan, kunnen hier wel een meerwaarde bieden. Zowel voor potentiële klanten als potentiële nieuwe werknemers. 

Schakel Landra in

Neemt het creëren en plannen van posts op sociale media teveel tijd in? Tijd die je beter kan gebruiken om je bedrijf te runnen. Wij kunnen dit uit jouw handen nemen. Elke maand sturen we je mogelijke uitgewerkte posts, na feedback worden deze ingepland in de besproken sociale media kanalen. Elke post is uniek en op basis van jouw input. Ook het aantal varieert naar jouw voorkeur en budget. Meer informatie over social media management.