Landra
Gratis SEA SCAN
Hoe staat je Google Ads account ervoor?
Laat een specialist eens naar je account kijken.
Tijden van verandering
De laatste jaren en maanden is er zoveel veranderd aan het opzetten van Google Ads campagnes.
- Biedingen op keyword niveau zijn bijna volledig verleden tijd, diverse slimme biedstrategieën nemen nu deze taak over.
- Zoekwoordtypes zijn veranderd, zo is de modifier voor breed zoeken weggehaald en is exact veel minder exact geworden.
- De gewone tekstadvertenties met 2/3 vaste headlines en 2 descripties zijn ook stelselmatig vervangen door Responsive advertenties waarbij meerdere headlines en descripties automatisch worden getest door machine learning.
- Er worden nieuwe campagnetypes ontwikkeld zoals Discovery campagnes, andere types zoals Shopping campagnes worden vervangen. Hierover schreven we onlangs een blogpost.
Hoog tijd om eens na te gaan of jouw Google Ads campagnes mee zijn aangepast naar deze nieuwe manier van Google adverteren.
Wat kan Landra jou aanbieden?
Een gratis quickscan van jouw Google Ads account om in kaart te brengen of alles nog future proof is of er dringend optimalisaties moeten worden uitgevoerd om ervoor te zorgen dat de resultaten niet instuiken.
Wat nemen wij onder de loep?
Afhankelijk van de grootte van het account (aantal accounts, aantal campagnes, aantal keywords,..) bekijken we alles van boven tot onder, of doen we een steekproef indien alle campagnes volgens hetzelfde principe zijn opgesteld.
We bekijken steeds de diverse elementen waarmee een account is opgebouwd, gaande van ads tot keywords en zoveel meer.
Ads
Welke soorten ads staan er live? Wat is de kwaliteit hiervan?
Doelgroepen
Worden de boodschappen naar het juiste publiek gestuurd?
Doelen
Zijn er vooropgestelde doelen? Worden deze behaald?
Zoekwoorden
Zijn alle relevante zoekwoorden toegevoegd aan de campagnes?
Campagne types
Search, Display, YouTube, Shopping, Discovery, Performance Max?
Instellingen
Worden advertenties te vaak aan dezelfde doelgroep getoond? Worden er Nederlandstaligen getarget in het buitenland?
Accountstructuur
Hoe is het account gestructureerd? Is het onderscheid tussen campagnes logisch en duidelijk? Hoe worden campagnes benoemd?
Conversiemeting
Worden conversies op je website goed gemeten? Krijgen ze ook een waarde mee?
Extensies
Welke soorten extensies zijn er toegevoegd? Worden deze vertoond? Hebben ze een goede doorklikratio?
Visuals
Welke foto’s of filmpjes zijn er toegevoegd? Zijn ze van goede kwaliteit & ondersteunen ze de campagnes?
Geslaagd of niet?
Na deze scan kom je te weten of jouw Google Ads account geslaagd is of er wel wat verbeterpunten zijn. Onze aanbevelingen zijn steeds vrijblijvend, jij beslist uiteindelijk wat er na deze SEA scan gebeurd.
Heb je een specifieke vraag over een bepaald aspect van je Google Ads account? Of zou je graag een nieuw campagnetype te testen maar weet je niet goed hoe eraan te starten? Aarzel zeker niet contact op te nemen, wij bekijken samen met jou hoe we het beste kunnen helpen.